جملات تامل برانگیز

سفیر سیمرغ، وبلاگ تخصصی ادبیات فارسی

جملات تامل برانگیز

 

یه قلب پاک از تمام مکانهای دیدنی جهان زیباتر است .

************************************************************
اشک هایم که سرازیر می شوند ، دیری نمی پاید که قندیل می بندد ...
عجب سرد است هوای نبودنت ...
***********************************************************
لحظه هایی هست که دلم برایت تنگ می شود ، من اسم این لحظه ها
را  گذاشته ام
همیشه.
*********************************************************

*************************************************

از آجیل سفره عید فقط چند پسته لال باقی مانده است ، آنها که لب گشوده بودند خورده شدند ، آنها که لال باقی مانده اند می شکنند .... دندان ساز راست می گفت :    پسته لال سکوتش دندان شکن است .
*************************************************************
گاهی آنقدر دلم از زندگی سیر می شود که می خواهم تا سقف آسمان پرواز کنم
و رویش دراز بکشم آرام و آسوده ، مثل ماهی حوضمان که چند روزی است
که روی آب شناور است .
***********************************************************
تاریخ "تولدت" مهم نیست ، تاریخ "تبلورت" مهم است
اهل کجا بودنت مهم نیست ، اهل و بجا بودنت مهم است
منطقه زندگیت مهم نیست ، منطق زندگیت مهم است
و گذشته زندگیت مهم نیست ، امروزت مهمه که چه
گذشته ای را برای فردات می سازی .
***********************************************************
مهم نیست کجا متولد شدم یا چگونه و کجا زندگی کردم ، مهم این است در
آنجایی که بوده ام چگونه رفتاری داشته ام .
*********************************************************
آخرین برگ از سفرنامه باران این چنین است :
که زمین چرکین است .
*********************************************************
خدایا من به عنوان بنده حاجتم را گفتم ، امیدوارم اگر قرار به برآورده
متن ادبی، ،
نويسنده : ....